| 3 comments ]


assalamualaikum...

sedar atau tak..dah dua minggu kot tak berupdate belog nih...
ye la...
cuti raye cine...serabut kepala dengan thesis...tensen kene pisah dengan famili balik..tak puas sebab dapat spend quality time dengan mama..babah...abg yan..kak wan...achu...k azie..dania ngan rayyan.sekejap sangat....
haish....
tapi...dalam luang masa dengan famili..ingatan kepada sume member yang lain tak penah lekang dari ingatan...


urm...

sedar atau tak yang tinggal lagi 2 bulan lebih je untuk spend time kat usm nih???
sedar atau tak...sume akan bepecah tak lame lagik...
smalam sembang dengan najah...faisal....ngan ilmi...
sume pasal sambung blaja...master la kononnye....

urmm...

bila bukak topik sambung blaja ni buat aku pikir pnjaaaaaaang sangat....
sebabnye kalau nak sambung memang ingat prosedurnya mudah...senang...tapi pasal duet???
sape nak tanggung...???

lagi satu pasal kawan2...
memang...
memang kalau kite nih niat nk cari ilmu tak perlu berkawan...pandai2 la berdikari...survive sendiri kalo niat asalnye nak cari ilmu...
tapi....
kalo yang nk sambungnye sorang...duduk menonong dalam lab sorg2...besembang pon dengan kelalang kon...dengan pipette...
memang aku jadik gile...
sebab dah 21 tahun aku hidup diisi dengan kawan...
tak pernah sehari pon dalam hidup tak berkontek dengan kawan...
pelik kan???? cam psiko pulak kan??? haish....

si najah nak ke ums...or keje...
si faisal ade rezeki keje gak....tapi mudah2an die sambung gak...
ika...kak long...sume nk keje....
sume lah kalo dapat kje nak keje kan...

tapi....

aku nih dah layak ke keje???jadi employee orang???

sembang dengan mama malam isnin mgu lepas banyak buat aku fikir...
mama cakap sambung je la kalo ade rezeki...
ilmu tu takkan luput...sentiasa ada dalam diri kite kalo kiter cari..
kalo dah berjanggut beranak lime nak sambung belajar pon boleh...
tapi...cabaran die lagi banyak la....
pastu mama tanye pasal keje pulak...
aku pun selamba je la jawab..."ariz keje ngan USM je la ma..."
haish!!!
mama terus tegur...idup kamu tu tak berkembang terperuk je dekat Penang tu...
"buat ape mama ade umah besar2...tapi kalo anak jauh2???"....
ape ni maaa.......Penang tuh 2 jam je kot dari ipoh...
tapi aku pikir2 balik...memang ade btulnye...

aku anak bongsu...tanggung jawab aku untuk menyenangkan mama baba...bukan menyusahkan...
kalu boleh aku nk sentiasa dekat ngan mama ngan babah...
tapi...haish..

kadang2 sentap...makan hati jugak dengar teguran abang...achu...
diorang kadang terlepas cakap ke..or saje cakap direct yang aku nih selalu menyusahkan mama babah...especially dari sudut kewangan...
urm...
achu aritu ade tanye aku nk sambung master ke tak...pastu die cakap lebih kurang "kamu nak sambung pun ingatlah...tak payah susahkan babah lagi...babah da pencen"...

yes...aku tau aku kene start cari duit sendiri...sebab semua kesenangan tak datang bergolek...

memang biase aku memang senang kecik ati...tapi aku tak bgtau diorang...dekat mama jugak aku mengadu....tapi sume diorang cakap tu sangat btul...aku tak pernah nak nafikan...

hari ni....Isnin...7/2/11
pagi tadi pegi lab untuk jumpe kak adel untuk tanye pasal contents thesisku yang tak bertaip lagi...
dalam bersembang dengan co supervisor yang sangat sempoi tu...dikejutkan dengan satu berite yang kurang best didengar...

baru je malam tadi besembang sakan pasal nk sambung master...

tibe-tibe...kak adel cakap...

"danial nak sambung kan????tapi dr siti dah tak amek student dah...kalo die amek pon die pass dekat lecturer lain...sebb in few years die nak pencen..."

alahai....dr...dr baru 54 tahun awal januari aritu..kalo ikut kerajaan pencen 56 ade agi 2 tahun dr boleh sambung...tuh tak kire sambung kontrek lagi....bagi la peluang kat saye merase bermaster ngan dr....

urm...

pagi ni dah start patah hati dengar kenyataan tu...
maybe kebetulan...tapi siapa yang tau...
sume perancangan Tuhan...

k la...dah tak larat mengetaip...sape yang bace...terima kasih...

slipOFtongue:::slalu pikir bestnye kalo sume sambung master...boleh geng2 member satu rumah sewa...nak masak setiap ari...gaduh2 pasal bayar bil...beli tv kongsi ramai2...tapi kalo diorang nak sambungla...
urm...biarlah berangan sorang...
harap ade rezeki sume tak pisah2 lah....
InsyaAllah.

3 comments

akie said... @ February 7, 2011 at 7:12 PM

wuhuuu....danny...kuat kn smgt anda!
lau yg pasal kwan2 tu en..insyaallah bisa diatur...doakan aje yg mau kije tu dpat kije best2, gaji mletop..ha..kng ade rezeki lbeh bleh la reunion besar2an...
apepon..within dis 2 months...mari kte same2 hargai mase yg ade..bertemu n berpisah kerana Allah..itu sweet ~ ^^

DanyRiz is just a label...Danial Hariz is the sacred name said... @ February 7, 2011 at 9:35 PM

tme seh ika...
urm...
byk mau cter same kamu...nti la ek....

me-myra said... @ February 8, 2011 at 5:42 PM

huhu..2 3 menjak ni baru terpk yang nape org sibuk nk keja gov..sbb ad pencen..dulu xkisah pun psl pencen..konon nk keje private sbb gaji byk.. :)
ak pn mcm ko jugak kalo bab smbg blaja tuh..fulus tade maaa..
bab kawan2, mcm ika ckp..hargai mse yg ada..selagi bleh, ak akn cuba ngn korang2..heee :pppp

Post a Comment

Love Is In The Air

Written and art by Dany Riz. Powered by Blogger.

Joined Me, If You Love Me