| 9 comments ]

kene jage AGB elok, nanti kene tarik macam AGC!
assalamualaikum

nothing much yang berubah

tapi banyak gila nak diluah

masa cemburu bak sang isteri melihat suami berpeleseran dengan sang janda

update satu:
projek merak dah habes minggu lepas. tamat satu deraan. tapi menang tempat pertama dalam pertandingan buat poster.
Alhamdulillah

update dua:
konon jadi pengarah projek untuk bithday si bespren najah. buat kejutan yang tak menjadi. venue dekat masjid tapi belakon ala suci.
kongsi duit beli makhluk dakaemi. gune duit menang pertandingan beli kemeja nic hitam untuk mamat tak berape tinggi nih.
kalo die tak pakai siap ah!
habis.

update tiga:
berhempas pulas tempah hotel untuk dinner rakan muda. telefon sana sini bagai nak ghak. kredit babah top up RM20 petik jari skalik abes dah.
sori tak dapat tolong banyak.
haty tak tenang mengenang bayang thesis.

update empat:
bejaye anta chapter 2 thesis.
ase besalah gile sebb lambat nk ######
naseb baek dapat akak baek tolong check ape yang patut.
Alhamdulillah sket ja pembetulan.

update lima:
sahabat yang lama terpisah walaupun bukan pada jarak dah kembali.
Alhamdulillah lagi doa Allah kabulkan

update enam:
sebab rasa bosan tulis ala2 peperiksaan, korang baca lah karangan berangkai nih::::

asek terasa annoying dan tak senang dengan perangai makhluk lain tapi tak sedar,
diri sendiri pun tak disukai
ramai yang kurang senang
ramai yang mengata belakang
aku dengar,
cuba berubah
bukan berubah demi diorang
tapi untuk jadi hamba Allah yang lebih baik.
tiba-tiba nak sentuh seket pasal isu sosial. aku


tau aku jenis orang yang bergaul

aku jenis orang yang menegur
lelaki perempuan semua jadi kawan

tapi aku selalu cuba kawal batas pergaulan

aku cuba sebab aku tau aku bukan sang khalifah sempurna akhlak
aku cuba elak fitnah
tapi aku tak boleh menegur kawan yang lain yang sudah 'over' berkawan
ada yang sudah menjalin hubungan
ada yang bertepuk bertampar tanpa rasa segan,
lelaki dan perempuan

sebab aku jugak begitu

tapi aku mau berubah
sebab aku tak layak jadi modal insan



yang lelaki, perempuan
tak perlu mengada berlebihan
mungkin jenaka yang ringan boleh merapat hubungan

tapi kalau sepanjang masa mengedik konon jadi keanak-anakan
yang melihat jadi malas melayan
jelik, konon jadi sopan
yang matang bukan bermakna menjadi 'emo' atau moody
menjadi matang bukan belagak macho, pijak semut tak mati
matang satu sifat sifat tau beza keadaan dan masa untuk menjadi apa, berkelakuan apa. matang tau beza adab baik dan buruk
adab dengan teman

adab menjaga perasaan

bukan kau sorang perlu dijaga

yang lain jugak ada hati
kalau tiada pasti mati.


ini pesanan untuk ingatkan aku sendiri

yang lain kalau baca terasa pergilah insafi diri
sebab manusia boleh berubah
berubah
bukan sebab paksaan

tapi sebab demi segala segi kebaikan.



teguran itu penting tapi jangan bongkak dalam menegur
sebab kita pun manusia

semua sama

semua buat silap yang sama

pohon maaf kalau perlu
jangan alpa rasa ego dan bangga
sebab tak rasa perlu pohon maaf

kalau terlupa ingatkan

sebab kalau terlambat semua gelap tak tertanggung hingga kiamat.


akhir kata maaf jika menyinggung, tapi ingatan untuk semua dan saya.
ok dah
salam.

slipOFtongue:::::comment bagitau aku ape lak korang rase..sebelum apa2 aku nak mintak maap sangat2...sebab mama ada tegur cakap aku ni berkawan cam bergaul sangat, ni cuma ingatan sama2
agi satu, korang jadilah follower kalau suka baca. kalau takde belog pon takpe. gune yahoo, gmail da leh jadik follower
thanx!

9 comments

cik shazida said... @ February 27, 2011 at 10:38 PM

thanks danny. betul tu. sesama kita perlu slg mengingati.. :). and sorry jugak kalau ade salah pape ok. tegur2 lah diri ini yg sentiasa melakukan kesilapan agar ianya tidak berulang.

DanyRiz is just a label...Danial Hariz is the sacred name said... @ February 27, 2011 at 10:46 PM

yup kama~~~~
same2 lah kiter sedar diri sentara ada yg nk mnegur~~~~

suara hati ini said... @ February 27, 2011 at 10:55 PM

nice dany..like this..

i.k.a.e.s.k.e.y said... @ February 27, 2011 at 11:48 PM

okai...oready read dis..
dany tenkiu atas ingatan
kekadang tak sedar...
sile ingatkan lagi kami2 sahabat yg bername insan nie...^^ spye jadi lebih baek...=p

jAuh hAti said... @ February 27, 2011 at 11:53 PM

terbaik!

kejujuran terserlah dari tulisan.

fitrah manusia, memang sentiasa mahukan kebaikan.

namun, kita ada pilihan. dan di sinilah ramai yang memilih, antara yang baik, mahupun yang buruk.

mcm yg aku ckp dlm entry lepas, kalau dah pilih,jgn menyesal. bukankan itu pilihan kita?

anyway, u got point there,menegur bukan senang,banyak pahala tuh :)

kadang2 tulisan lebih berkesan dari kata-kata

all d best ! :)

DanyRiz is just a label...Danial Hariz is the sacred name said... @ February 28, 2011 at 12:05 AM

ika~~~~tegur saya plis kalo ade yang salah>>

amal~~~~itu saja termampu...kalau org dah tegur pon perasaan ego tu kuat cakap ape yang kite buat tu betul..
tapi lepas teringat pesan mama terus ase muhasabah sket...
lagi2 tengok sekeliling...macam da tak ada barrier dah...
berkawan tu perlu..
tak kesah dengan laki ngan perempuan
tapi kadang2 kiter terlupa batasan dengan ajnabi kiter..
ada yang terlebih bemanja~~ada yang mengada2...tapi nk tgur kawan...lagipon sendiri pon cmtu...
insyaAllah dapat berubah dengan kuasaNya.

DanyRiz is just a label...Danial Hariz is the sacred name said... @ February 28, 2011 at 12:06 AM

lupe~~thanx to suara hati ini>..

Anonymous said... @ March 1, 2011 at 8:13 AM

gud job dany!

maaf jika ada salah silap, and terima kasih atas segala-galanya ^_^


n maaf byk menyusahkn =')

-Intan Taguchi-

DanyRiz is just a label...Danial Hariz is the sacred name said... @ March 1, 2011 at 11:58 AM

intan~~~thanx for reading my blog~~~

Post a Comment

Love Is In The Air

Written and art by Dany Riz. Powered by Blogger.

Joined Me, If You Love Me