| 13 comments ]


Syukur dapat kenal kalian...sekurang-kurangnya ada tanda ingatan sementara...thanx for the valuable friendship. May Allah bless all of you guys.

Asslamualaikum...

Hari ni, hari Isnin...

tak ada apa yang baru...cuma kebelakangan ni waktu tidur selalu sangat dapat mimpi yang kurang enak...

Sejak daripada matriks dulu selalu sangat mimpikan kematian...

Sama ada keluarga terdekat..tak pun kematian diri sendiri...
and..
mimpi yang dialami tu sangatlah mempengaruhi hari esoknya bila bangun...

Banyak pandangan mengatakan bila mimpi mati maksudnya akan panjang umur...
tapi bagi aku..bila terlalu kerap...
sangat mengganggu emosi...

sebenarnya..segala yang berlaku...ada perancangan Allah di situ...
Alhamdulillah..Allah beri peluang aku bertaubat mengingati mati...Allah mahu tunjukkan betapa kurangnya bekalan amala untuk ke sana...Allah ingit tunjuk apa kesannya kalau diri ini mati kepada insan-insan lain...kepada dunia...

Just wondering...

kalau seorang hamba bernama Danial Hariz Bin Zainal Abidin ni mati tinggalkan alam dunia ni...korang akan affected tak???

korang akan rasa kehilangan tak...?

urm..entahla...

as I previously mentioned in one of my quotes...I don't have any charm like others...and I dont contribute that much to everyone's life...thus... my presence seems not that important?
I dont know but my God knows best....

slipOFtongue::I feel so happy for those who are my closest buddies that already on the way of finding their soul mate...really.. Im wishing all the best to you guys...never let the love hurts you...may Allah bless ur relationship...
and as for me...Im still the secret lover...I hope the person will feel my love even for any distance..
Astaghfirullah....I hope this never leads to any bad intentions or actions...in the shamefulness to Allah...
InsyaAllah...as maybe when we're going to be apart, Im going to tell that particular person...that..."I once **** *:)..and still do"

and last but not least...I know that in previous blogpost I always wishing to do or have something rite??? and I know...that most of my friends will not even read this post...these words...but I just need a little favour from you my dearest reader..if you know me...please tell me...
am I a bad person???
how that my presence affecting ur very life??
how do you describe me??..as a good friend or just a...
and if I were gone to meet my creator...will u cry???

oh...this is too much to ask from an internet readers....nevermind.

by the way...please appreciate those that you love when they are still here...

Wassalam.

>>I may be away for few days.

13 comments

jimah said... @ January 10, 2011 at 2:37 PM

jap2.. nk tanyer..
WEYH SAPE ORG TU?? WAW!!! WAW!!

ok, time utk seriyes, sbnrnyer kite pon ngah update blog.. ttbe cam lebey kurang ngan entry ko.. kite x tiru ko ok?? ahahaha..

erm.. ko x jahat langsung.. ko bek je.. dah.. nak sambung taip..

DanyRiz is just a label...Danial Hariz is the sacred name said... @ January 10, 2011 at 2:39 PM

cepatnye ko komen..k jimah...thanx...
ko pon pnting jugak tau..cume tak dapat letak gmbar korg...
posting lain aku letak gmbr besar2....huhu

me-myra said... @ January 10, 2011 at 3:34 PM

sy pon rasa hebat mengenali seseorang bernama danial ok + beradek yang laen..dan akan cuba menghargai masa yang ada kat sini dengan anda2..hope dat nanti kte sume xlupa memory kt cni.. :)

DanyRiz is just a label...Danial Hariz is the sacred name said... @ January 10, 2011 at 8:50 PM

myra...luv u all gak ek...sangat2...dalam2...huhu

i.k.a.e.s.k.e.y said... @ January 11, 2011 at 6:39 PM

ouh..entry yg so so touch my feeling..deep deep inside.....T_T
dany...knal same kamu adelah satu anugerah yang akn ku kenang sampai bebile...kerana..kamu adelah memori terindah dlm hidup ni...kite sahabat sampai bile2 oke ^^ thanks sgt krane jadi kwan yg baik buat saye....=))

dan andai satu hari nati kte tak dpat jmpe slalu mcm sekarang..pasti akan rase sgt2 merindui memori basame2 kamu + kawan2 len....huhu..

---> U NEVER WALK ALONE <----

sungguh sayang korang kawan2!! <3

sayakawanawak said... @ January 11, 2011 at 8:10 PM

awak..awak..awk mybe x taw sape sy..
hehe..tp, sy ske n sonok kenal n kwan ngn awk..kte mle2 knal ms sm2 jd PE tok biosoc..kte jd lbh rpat ble sm2 jd mt n exco dlm biosoc..ml2 kan, sy rs awk seorg y kerek..tp, ble da knal awk ngn lbh mndlam, u such a great leader..great fren..great bff..:)
nape awk asik ckp sal kematian?? awk buat sy riso kalu awk xde d dnia nh lg..honestly, sy n kwn2 lain akan trasa khilangan awk dany..n thanx sbb ble awk ckp mngenai kmatian, awk buatkan sy tersedar y kte hdup d dnia ini hya smntara..mari kte sm2 mmperbykkan amalan kte sahabtku:)
btw, u better admit ur feeling to dat gegel b4 its too late..
xsalah kita luahkan perasaan kasih dan syg kte kpd org y kte syg..
skurg2nye biarlah gegel tersebut taw mngenai perasaan awk..:)
jgn pendam perasaan snsorg temanku, apa guna sy n shbat2 y lain kalu bukan berkongsi suka dan duka dgn awk:)

DanyRiz is just a label...Danial Hariz is the sacred name said... @ January 11, 2011 at 9:06 PM

Ya Allah...siyes...tahan air mata ja baca comment korang...
Ya Allah peliharalah kawan2ku ini...
Jangan biarkan mereka merasai sebarang keperitan dunia...
Temukan mereka dengan jodoh yang baik...kenalan yang baik..sahabat yang baik...dan berada dalam kalangan mereka yang menuju kejalan mu Ya Allah...
sesungguhnya mereka adalah hartaku...
sama seperti keluarga dan agamaku...
ingatlah kematian selalu kerana keinsafan seiring dengan ingatan kematian...

DanyRiz is just a label...Danial Hariz is the sacred name said... @ January 11, 2011 at 9:08 PM

sayakawanawak~~~InsyaAllah akan dimaklumkan kelak kepada gegel itu...
cuma saya masih berasa tidak layak:')
thanx sangat2...

sayakawanawak said... @ January 11, 2011 at 9:23 PM

mekasih sahabat sbb mendoakan kami semua..insyaallah, awak akan bertemu dgn cinta hati awk..amiinn..:)
nape awk ckp awk x layak?? bkn kita y mnghukum kta layak atau tidak kpd seseorg..tp, 2 semua keje Tuhan..
kita semua sama je dany..xde sape yang hebat yang lemah...kita semua adalah hamba ALLAH yang kerdil..

wamakaru..wamakarallah..waallahu khairul makirin..
kita merancang, ALLAH juga merancang dan perancangan ALLAH adalah sebaik - baik perancangan..:)

sy syg awk dan kawan2 sy dlm2 kuat n ketat2..:)

Syahmi said... @ January 11, 2011 at 10:19 PM

such good people like you will always be in our mind and heart forever.

tampal dekat dahi.

DanyRiz is just a label...Danial Hariz is the sacred name said... @ January 11, 2011 at 10:28 PM

syahmi~~~gila ahh...syg senior dalam2...

sayalah said... @ January 12, 2011 at 9:06 AM

serius jiwang gak member aku sorg ni...

syafiqz said... @ January 12, 2011 at 10:36 AM

if i lost u..?? that's the worst thing i ever thougt..bcoz u r my best friend, best rumate, best shoping partner, best bowling partner, best eating partner..haha its was an honour to know u dany...
semoga persahabatan kita berkekalan selamanya...

Post a Comment

Love Is In The Air

Written and art by Dany Riz. Powered by Blogger.

Joined Me, If You Love Me